Tarbuckai kirándulás

Nagy érdeklődéssel vártuk a Hegyessy Gábor által sokat emlegetett Tarbucka felfedezését.

Szép napsütésben indultunk  hol járt úton, hol magunk által kitaposott ösvényen, néhol a tüskék bokrok között bujkálva. A fokozatosan elénk táruló látvány ígérete viszont jó motiváló tényezőnek bizonyult. A csúcson nem győztünk betelni  a kilátással: Tokajtól a zempléni hegyek egész vonulatán keresztül keleti irányba a Bodrogközig.

Azután a szemünk láttára kerekedett egy fekete felhő először Erdőbénye felett, majd egyre nagyobb kiterjedésével már belepte egész Zemplént, percek alatt eltűntek a hegyek. Nosza, induljunk vissza, míg ide ne ér. Igen ám, csakhogy a jól járható úton akartunk lemenni, ami sokkal hosszabbnak bizonyult, mint gondoltuk. Ráadásul más irányba fordul. De kibújt a gombász is belőlünk a szegfűgombák, tövisalja gombák láttán, mindenképpen ebédre valót kellett szedni, le kellett fotózni a sok szép vadvirágot és a zöld gyíkot is. Az eső pedig szép csendben eláztatott bennünket. Szerencsére a felhőszakadásnak csak a széle ért bennünket, így mire megtaláltuk az autókat, már megszáradtunk.

Emlékezetes, különleges túra élményével lettünk gazdagabbak. Köszönjük Gábornak az ötletet és a vezetést.